"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Sunday, April 24, 2011

Library~



Saya ni budak nerd~ haha. yelatuu. mana ada lah. semalam saya, Huda, Hanis dengan Tpah pegi perpustakaan negara nak buat kerja kursus. lepastu kat situ, ade beberapa komputer je yang ade  Microsoft Word. So, saya duduk kat tempat yang ada Microsoft. Mula mula duduk belah kiri hujung sekali. Huda duduk sebelah kanan. Lepas tu pegi makan and solat kejap. Bila datang balek... ada pakcik dah ambek tempat tuu. padahal dah ;letak dah barang kat situ. Takpelah. Redha jelaah. haha. Pastu sebelah kanan Huda ade sorang. Sebelah dia kosong. Saya pon letaklah barang-barang kat situ. Pastu pegi gune komputer laen kejap nak bukak FB sebab komputer tu takde internet~ Tiba-tiba sebelah tempat saya tu ade budak sekolah luar duduk kat situ. LELAKI. Saya pon macam = =   Aaaah~ nak pegi ke taknak, nak ke taknak? err, tapi disebabkan dah takde pilihan laen duduk jelah kat situ. Tapi jarak la sikit. Time tengah buat keje pulak terdengar lagu korea~ Wonder Girls-Oh . Saya pon tercari-cari sapa yang bukak tu. Rupa-rupanya budak sebelah tu bukak. Lelaki minat korea? pelik.. Tapi kat Al-Amin pon ade.. Pelik nye~ haha. Oh, ye. Sebelum tu orang yang duduk sebelah diantara saya dan Huda tanya Huda,

Orang tuu : Kak, akak form berapa?
Huda : Form three..
Orang tuu : ooh. tengah buat kerja kursus eh?
Huda : ha'ah, akak form three berape?
Orang tuu : form three jugak. Al-Amin eh?
Huda : ha'ah

famous jugak Al-Amin.. haha
tak lama lepas orang tu dah pegi..

Lagi sorang (india) : Akak, ada orang tak?
Saya : aah? takde, takde

kenape semua orang panggil kitorang akak? haha. macam lawak je.. padahal dorang semua form three xD

No comments:

Post a Comment