"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Sunday, June 19, 2011

suka atau cinta?

Assalamualaikum,

kalau tengok tajuk post ni pon mesti korang dah rase geli dah kan?
euww, memang pon
tapi post saya kali ni bukan untuk untuk tulis puisi cinta ke apa ke
tapi saya nak cakap pasal cinta

ni untuk anda dan diri saya sendiri

kalau suka seseorang tu,
simpan je perasaan tu,
kalau ade jodoh tak ke mana nye

tak payah la sampai nak kirim mesej kat dia
lebih baik kirimkan doa untuk dia
lagi tambah dosa adalah,
kata sayang, tapi buat bertambah dosa lagi adalah

tak payah la nak bagitau semua orang benda tu,
kalau tak, nanti perasaan tu makin membuak buak
lagi susah nak kawal

jangan asyik usha orang tu,
tundukkan pandangan,
cuba kawal diri

kalau teringat dia,
cuba tengok tangan kita, fikir dalam dalam,
dalam tangan kita ni ade berjuta juta sel yang tengah berzikir kat Allah,
tapi kita buat apa, gunakan semua anggota kita untuk buat zina,
tak kiralah zina hati ke mata ke.

lebih baek jangan bercinta waktu tengah belajar sebab mana tau satu hari nanti kita terserempak dengan orang kita suka tu. tapi waktu tu die dah pon ade pasangan. tak ke sedih? saya pon nak cube lupakan orang yang saya suka..

No comments:

Post a Comment