"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Tuesday, July 11, 2023

SAMBUT - Fimie Don & Faizal Tahir


https://youtu.be/HAGUjI4108E


Sampai aku mati buat untuk tuhan (hey)

Sampai aku mati buat untuk tuhanSampai aku mati buat untuk tuhanSampai aku mati buat untuk tuhan
Senyap, tolong senyap sebentarNikmati sunyi ini sebelum dunia bergegarAku masih gentarRisau doa dipagarTulisan makin pudarAku separa sedarYa, aku sedar
Bila disua ku sambutSambut kerna takutTakut nanti nyawa aku dicabutRamai yang perlu wang tapi tak ada peluangJika diberikan ruang ku sahut
Mengapa masih ada persoalkan kerja tuhanSetuju jabat tangan, ini zaman kejatuhanMengapa aku masih ada dengarkan keluhanSetuju lintas jambatan, aku nak kejar tuhan
Selagi badan ada kudratAku takkan pernah rehatAku tak kenal erti penatEngkau pembakar semangat hingga ke garisan penamatUsaha mencari rezeki untuk terus ku berjalanSampai aku mati buat untuk tuhan
Kalau ini hari bukan hari akuEsok kan pasti ada aku menungguYeah, pasti ada hari kamuAda hari dia juga dan aku, hari aku
Segenggam beras macam sejongkong emasWajah puas kamu umpamakan barang kemasAtas kertas angka hasil mereka kerja kerasGalas cergas tolak malas gagal tetap puas
Ni, gelanggang dunia tempat ku bertarungEtika hilang anak muda kau tak hormat panggungRamai yang jalan mendongak dan harap disanjungGarisan penamat makin hampir, kau jangan termenung
Aman nak sihat, aman tak cukup sifatRamalan tak buatkan aku makin kuatAman nasihat, amanah genggam eratEkspresi hak perasaan jangan pernah kau daulat, yeah
Terima kasih harap kasih diterimaAku selesai segala selagi jasad ada nyawaSelagi jasad ada nyawa harap kasih dipergunaAku sambut jika disua (jika kau sua)
Selagi badan ada kudratAku takkan pernah rehatAku tak kenal erti penatEngkau pembakar semangat hingga ke garisan penamat(Nak usaha) Usaha mencari rezeki untuk terus ku berjalanSampai aku mati buat untuk tuhan
Kalau ini hari bukan hari aku (haha)Esok kan pasti ada aku menunggu (pasti)Yeah, pasti ada hari kamuAda hari dia juga dan aku (aku), hari aku
Sampai aku mati buat untuk tuhan (hey)Sampai aku mati buat untuk tuhanSampai aku mati buat untuk tuhan (yup, sambut)Sampai aku mati buat untuk tuhan

No comments:

Post a Comment