"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Saturday, September 1, 2012

Kesilapan

Masa.. berlalu terlalu pantas.
Berlalu dengan segala salah silap manusia.
Masa yang berlalu, tetap akan berlalu
Masa tak akan berhenti dan berputar untuk kita

Selama saya hidup,
terlalu banyak perkara yang berlaku
Suka duka, pahit manis,

Tahnu ni, 2012..
Tahun yang paling banyak perkara berlaku
Masalah datang & pergi..
Macam air pasang surut..

Dan saya terlalu banyak mengeluh,
Saya tak bersyukur..
saya lupa untuk pandang orang yang lebih susah daripada saya
saya lupa ada orang yang hidup dia macam dah tak ada masa depan

Apa apa pun,
saya bersyukur lahir sebagai seorang muslim,
dapat belajar kat Al-Amin,
kenal tarbiyah,
dikelilingi kawan kawan yang baik, sentiasa tegur
lahir daalam keluarga yang mengamalkan islam

Terlalu banyak dosa dosa yang saya lakukan
Astaghfirullah..

No comments:

Post a Comment