"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Wednesday, January 4, 2012

Sekolah

Assalamualaikum.

Harini first day sekolah, tapi kitorang (f4 SMIAAG) masih lagi cuti~ hehe. Balek sekolah nanti adik adik saya mesti cerita macam macam. Saya rindu sekolah.. Bila boleh pegi.. hmm. Saya tak sabar nak tau kelas apa, yang mana, nama dia apa, kat bangunan mana, tingkat berapa, semua lah.. Agak agaknya dapat sama kelas dengan diorang tak.. hmm. Tapi kan, macam tak percaya kita dah form 4 semuaa. Lagi lagi tengok tuan punye blog ni. Dah lah macam budak budak, tapi dah form 4? haha. Tahun ni kita yang kene handle sekolah.. hmm.

Saya rasa tahun ni mesti laen. Ramai yang pindah.. Tapi sebenarnye tak tau lah ramai mana. Tapi still, rasa kehilangan. Bila bukak blog diorang, pindah sana, pindah sini T.T  Tapi nak buat macamana. Kita hanya merancang, tapi Allah yang menentukan. hmm. Apa apa perubahan yang berlaku kat sekolah tu, saya kene terima.. Saya harap tak banyak perubahan yang berlaku kat kawan kawan setingkatan dengan saya. Saya tak nak bukak sekolah nanti banyak muka dah berubah. Muka budak baru je belambak. Nanti kang saya pulak yang rasa terasing kat situ. haha.

Tahun ni kan, semua adik beradik saya sekolah. Kalau tahun lepas, adik saya yang bongsu tadika. hmmm. Tahun ni, form 4. Tahun depan, form 5. Nak keluar sekolah dah pun. Cepatnyaaa. Cepatnyaaa. Cepatnyaaaaa.

Oh, ya. Kepada banat nineteen96 yang pindah tahun ni, korang dah start sekolah kan? Good luck kat sana. Jangan lupakan kitorang kat sini. Kalau ada masa datang lah melawat kitorang. Saya tak suka perpisahan dan perkataan tu. That word. Saya baru baca blog Nabila Natasya tadi. Kesian dia, masuk SMK sementara. First day dah ada banyak cabaran yang dia kene tempuh. Bukan dia seorang je, ada lagi orang yang senasib dengan dia. Maya pun. hmm. Nabila, Maya, cayyok! Takpe, kitorang akan sentiasa doakan nti. KItorang akan sentiasa ingat nti. Kitorang akan sentiasa sokong nti. Always, InsyaAllah :')  Don't worry, Allah is always with you.  yang lain lain pun :)

OKay, dari tadi tak habes habes edit post yang sama je. Kalau sape perasan, post ni setiap beberapa minit akan bertambah. haha. Sebenarnye saya cume nak cakap yang Adi Putra masuk sekolah kita! Terkejut lah jugak.. Dia form one tahun ni. Famous jugak sekolah kita. haha :P  Tahun lepas, Muhammad, tahun ni Adi Putra, tahun depan? haha. Tu je sebenarnye nak tambah :P  hee

Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment