"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Tuesday, January 3, 2012

Tahun Baru :D

Assalamualaikum :)

Tahun baru dah sampai~ yeay!  Alhamdulillah, kita dah sampai tahun 2012. Kita patut bersyukur dipanjangkan umur sampai ke tahun ni. Ada orang tak bernasib baik macam kita, tak sempat nak melangkah ke tahun baru. Hmm, tahun ni saya ada baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanyak azam. hee :D

1. Nak belajar bersungguh sungguh
2. Nak ubah sikap (nak tulis satu satu pun, rasenye takkan habes)
3. nak jadi proaktif (berani, banyak bergaul dengan orang, banyakkan cakap)
4. Nak tingkatkan ibadah
5. Nak jadi contoh yang baik kepada junior junior
6. Nak berubah jadi orang baru (dah bosan dengan diri yang lama)
7. Nak jadi seorang yang disiplin
8. Nak berjaya dunia & akhirat

oh lupa, plus lagi satu. Ni yang paling penting sekali

9. Tak nak suka sesiapa dah tahun ni (I need to focus~)

Hmm. Sebenarnya ada banyak lagi, tapi nanti kang tak tertulis pulak. hehe. Korang macamana? Sekarang ni saya rasa bersemangat nak mulakan tahun ni, terutamanya sekolah :)  Agak agak dapat kelas apa lah nanti. hmm. Dengar cerita, tahun depan kemungkinan satu kelas tu semua budak pakej sama. Serious tak best, dah la kelas tak sama baris. Nanti asyik tengok muka orang yang sama jeee. Harap harap tahun ni tahun ni lebih baik dari tahun sebelum sebelum ni dan kita pun jadi orang yang lebih baik. Amin.. Dan saya mengharapkan doa korang semua supaya saya dapat berubah menjadi orang lebih baik, saya nak berubah jadi orang yang berani. Saya pun akan doakan korang jugak, insyaAllah :)
Assalamualaikum~

No comments:

Post a Comment