"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Sunday, February 5, 2012

Days at School part 1

Assalamualaikum.

Minggu lepas, dah masuk minggu ke 3 persekolahan untuk budak budak form 4 Al-Amin. Tahu tak? Minggu tu minggu pertama kitorang belajar dalam kelas baru, minggu pertama belajar tanpa Husna, dan budak budak yang masuk MRSM dan jugak minggu pertama kitorang belajar daripada hari Isnin sampai hari Jumaat dan minggu pertama dalam tahun ni ada food poisoning dan yang paling penting sekali. First time nabila datang sekolah tahun ni, dalam baju sekolah dia! Dan itu first time saya jumpa die untuk tahun ni dan first time saya jumpa dia lepas outing banat nineteen96 tahun lepas. Wow! haha. Dan saya peluk dia 3 kali~~~~~ Be jelly, bak kata Husna. haha.

Dia datang hari Jumaat. Dan pada hari yang sama saya baru terfikir, bilalah agaknya nabila nak datang Al-Amin. Time tu saya dari surau nak pergi latihan bola tampar kat gelanggang. On the way time kat tempat park motor tu tiba tiba nampak seseorang.... Nabila! Lepastu terus macam jerit "Nabilaaaaaaa!" Lepastu peluk dia dan saya terpijak kasut dia. Sorry Nabila~ hehe. Lepas peluk tu, pusing kiri, ada ustaz pandang. Lepastu terus blah dari situ.. Malu gilaa. haha. Kuat sangat ke saya jerit? hehe

Dan sepeti yang dijangkakan, minggu ni seperti biasa, saya balik lambat setiap hari. Tapi bagus lah sebenarnya. Sebab sebenarnya kalau kita busy, lagi susah kita nak buat benda benda lagha, betul tak? Sebab tu lah biasanya orang orang yang baik ni dia selalu busy memanjang. Tapi walaupun saya suka, saya tetap menunggu nunggu bila hari pertama saya akan balik awal tahun ni.  Boleh pecah rekod lah ni! haha.

Busy sangatlah seronok sebenarnya sebab daripada ke'busy'an kita tu kita dapat banyak benda.
1. Dapat isi masa lapang
2. Dapat elak daripada buat benda benda tak berfaedah dan lagha
3. Dapat menguruskan badan? xD
4. Dapat kenal & menghargai nikmat masa lapang
5. Tak membazir masa
dan banyak lagi sebenarnya.

Setiap minggu mesti kene prepare untuk Usrah, Tahfiz, Homework dan kene balik lambat. Wow~ Sekarang saya dah mula belajar utuk think positive selalu.. Benda benda yang saya rasa susah pun bila belajar saya tak nak kata susah kalau boleh sebab apa yang kita cakap tu effect kerja yang kita nak buat tu.

Sekarang ni pun banyak benda yang clash. Dan Alhamdulillah setakat ni saya tak rasa stress sebab sentiasa busy memanjang, tapi saya suka. Mungkin sebab saya asyik think positive kot. dan sekarang saya asyik rasa rajin nak buat homework, tak tau kenapa. Rasa bahagia gila bila semua homewrok dah siap. Tapi biasanya kalau saya siapkan homework, yang saya tak faham atau takde idea nak buat, saya tinggal. Tapi sikit je la yang tinggal.

Minggu ni, ada perlawanan~ Bola baling - Rabu & Khamis, Jumaat - Bola Tampar. 3 hari berturut turut tuh. Harap harap takdelah penat sangat nanti. Bola baling tak buat latihan banyak pun, kalau campur Selasa ni 3 kali je. Hmm. Harap harap time perlawanan nanti okay je.

Oh yaaaaaaaa. Isnin lepas, birthday anak Usrah saya~ Dan kitorang buat birthday suprise untuk dia, dan lagi dua orang. Birthday suprise sangat lah kan sebenarnya. haha. tak menjadi pun suprise tu. Diorang macam dah tau je ada benda tu. Ni mesti sebab saya terlepas cakap ooh. haha. Ada ke patut, saya pegi kat anak usrah saya yang lain, lepas tu saya kata "Eh, besok nak buat birthday suprise untuk Wafaa, Sofiya dengan Dewi tau. Jangan bagitau diorang eh"  Lepastu bila saya nampak Sofiya saya pergi kat dia saya kata "Sofiya, besok ada birrthday suprise tau" Lepastu dia tanya "Untuk siapa?"  Time dia cakap tu baru saya teringat, saya nak buat birthday suprise tu untuk dia lah, aduuuuh! Lepas tu saya terus macam gelabah "Eh, eh.. Silap lah. Nampak... emm... eh, takde pape lah" Lepas tu terus pergi dari situ. Sofiya pulak senyum je, macam dah tau je. Hahaha. Bagus gila kan? Tapi sebenarnya saya tak tahu kenapa, asal nampak muka dia je, saya nak bagitau dia. Bahaya betul. haaha.

Baru perasan, tahun ni saya macam dah berubah sikit. Kan, kan, kan? Dah matang sikit. Matang? hehehe. Nampaknya, kemungkinan azam tahun ni dapat tercapai. Yeay~ Okay, dah tak ada idea nak post apa. Hihi. Assalamualaikum :D

No comments:

Post a Comment