"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Sunday, February 26, 2012

Problems


"Sesiapa yang Allah mengkehendaki kebaikan untuknya, nescaya Allah  akan mengujinya"

"Apakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga padahal kamu masih belum diuji"

"Orang yang merungut dan menegluh ialah orang yang tidak bersabar"


Ya Allah. Tahun ni banyak sangat saya kene uji. Baru bukak sekolah, dah kene uji. tahun ni tak pernah balik awal melainkan sekali je. Bayangkan?! Bukan tu je. Banyak lagi sebenarnya. Sampai saya rasa setiapa rasa macam nak menangis. Saya rasa macam nak menjerit jerit kat dalam rumah ni. Saya tak nak merungut. Tapi dah merungut dah pun. Saya asyik fikir, orang lain kat Palestin semua tu lagilah teruk ujian diorang. Saya yang kene ujian yang takdelah besar mana pun kalau nak dibandingkan dengan diorang, tapi saya dah rasa nak putus asa. saya rasa benda ni macam besar sangat. Saya malas nak tulis memanjang kat sini. Tak suka lah emotional emotional kat blog. Hisyhh. Apelah. Dah dah. Okay, STOP. Mlas lah pulak nak update blog pasal benda nih. Dah, baik simpan sorang sorang je :(
bye.

No comments:

Post a Comment