"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Wednesday, February 29, 2012

Pelawat Baru? :O

Busy.
Ya, saya busy. Tolong jangan ganggu. Cewah, takde lah. hehe. Sekarang ni baru saya tau macamana kehidupan sebagai f4. Betapa busynya kitorang. Lagi busy dari f3 tau tak. Sebab time f3 dulu at least ada lagi masa untuk facebooking etc.. Ingat lagi time buat kerja kursus sambil sambil tu bukak fb. hehe :P  Tahun ni nak cari masa kosong punyalah susah. Kalau nak blogging ke , facebooking ke, terpaksa lah curi masa sikit. hehe. Tu pun tak boleh lama. Kerja belambak menunggu untuyk dihabiskan. Lagi lagi sekarang ni musim sukan. Dan tahu tak. Hampir setiap hari saya ada 'PELAWAT BARU' yang setia untuk melawat saya setiap hari. Nama dia 'Stress'. Mana taknya, setiap hari kerja sana sini, nak kene hafal, nak kene buat homework, nak kene study balik apa yang tak faham, nak kene study untuk exam, latihan sukan, campur kerja rumah lagi, dengan adik adik kat rumah yang suka kacau orang.. T_T   Rasa macam nak menangis je. Tapi apapun, saya kene tempuh jugak sebab saya tau, benda ni untuk kebaikan saya jugak dan saya tau yang saya boleh tempuh benda ni. Dalam Qur'an pun ada sebut :

"Allah tidak akan membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya"

Dan disebabkan 'pelawat baru' tu asyik jenguk saya hampir setiap hari, saya tak boleh nak buat homework dan kerja kerja lain. Jadi hampir setiap hari saya akan bukak laptop dan dengar lagu sambil buat kerja. Barulah happy sikit. Kalau tak bengang je. Dah la tak faham, tak boleh nak buat, takde orang nak ajar, homework belambak lah, apa lah.. Dan kalau saya rasa sangat sangat tertekan, saya akan tulis kat blog ni dan lepas habis tulis saya akan rasa lebih relax. Macam baru lepaskan bebanan :)  Itulah gunanya blog. Bila takde orang nak dengar bebelan kita, kita still ada blog, betul tak? Kalau korang perasan pun, saya suka bebel memanjang kat blog ni. Betul tak? heheh. Tu sebab takde sesiapa nak dengar bebelan saya dan takde siapa ada masa untuk dengar. So, baik saya bebel kat blog sendiri je kan? hehehe x)

Dah la tu, nak pergi buat homework. Bye, Assalamualaikum ;)

No comments:

Post a Comment