"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Sunday, May 13, 2012

Baru Sedar

Tadi, waktu saya tengah study sambil bukak laptop..
saya merayap merata rata
melompat dari satu blog ke blog yang lain..

tiba tiba...
saya terjumpa benda ni..

BUKAN SAJA-SAJA Allah meletakkan anda dalam BIDANG itu..

BUKAN SAJA-SAJA Allah mengurniakan anda KEPAKARAN itu..

BUKAN SAJA-SAJA Allah memasukkan KELEMAHAN itu..
BUKAN SAJA-SAJA Allah memberikan UJIAN sebegitu..
BUKAN SAJA-SAJA Allah membiarkan anda mengemudi dalam KEADAAN sebegitu..


MELAINKAN Allah tahu anda akan memberikan sesuatu dalam bidang itu..

MELAINKAN Allah tahu anda bakal membiakkan ilmu-ilmu itu..
MELAINKAN Allah akan temukan anda dengan insan-insan ikhlas membantu..
MELAINKAN Allah mahu menguatkanmu..
MELAINKAN Allah mahu anda tahu betapa tingginya kasih sayangNya padamu..


dan tiba tiba..
air mata saya mengalir..
baru saya sedar..
Allah sangat sayang saya!
Saya yang tak sedar..
dan asyik asyik mengeluh
dan mengadu dekat blog ni..

baru saya sedar :')

No comments:

Post a Comment