"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Monday, May 28, 2012

Cuti Itu Nikmat!

Assalamualaikum,

So, setelah lama bercuti daripada blogging..
Ceh, takdelah lama mana tau..
Padahal time exam saya sorang je lah yang dok sibuk update blog..
kah kah kah kah (gelak yang teramat sopan) xD

Akhirnyaaaaa, cuti dah pun sampai..
Baru habis exam terus ada XPDC
Nasib baik tak jadi AJK hari guru..

Saya dan Syi ditugaskan untuk menjadi AJK makanan
yang sebenarnye sangatlah tak sesuai dengan saya..
yang tak pandai memasak! opsss! Terkantoi~ :O
Ya, saya mengaknu saya tak pandai memasak..
Saya pernah belajar dengan mak saya..
Tapi saya selalu lupa.. hahahahaha

Tapi apapun..
Terima kasih kepada semua sebab bagi kepercayaan
pada kitorang untuk ambik jawatan tu..
terutamanya Farhana.. hehe

Saya jadi AJK pun agak lambat..
Mula mula jadi AJK dokumentasi..
lepastu kene tukar sebab Putri letak jawatan..

Jadi AJK makanan ni memenatkan lah jugak..
terutama time diorang nak bertolak pergi Negeri Sembilan..
kitorang berdua lari sana sini
berkejar kejar AJK nak pastikan semua dah dapat makanan
Pengalaman yang menyeronokkan walaupun penat :)

Dan alhamdulillah kitorag dapat tidur time malam pertama tu..
Sebab banin kata biar siorang settlekan..
Time pergi Negeri Sembilan tu semua AJK makanan tak ikut..
jaga budak budak yang sakit..
bila diorang semua balik, kitorang pun balik~ dan datang balik lepas Isyak..
Nasib baiklah ada program MISI.. takdelah sunyi malam tu

Sepanjang XPDC, banyak benda yang berlaku..
dan saya dapat belajar beberapa perkara baru~
termasuklah game 'Tangkap Tikus'!
baru tahu macamana game tu, haha

Kenangan yang indah..
Lagi lagi bila program tu di'handle' oleh f4 sahaja..
tu yang best tu :)

Saya di dalam sini menasihatkan
Kepada anda diluar sana,
(mula dah ayat skemaaaa) :P
Hargailah masa lapang yang ada..
Buat lah aktiviti aktiviti yang berfaedah..

Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara
Sihat sebelum sakit
Muda sebelum tua
Kaya sebelum miskin
Lapang sebelum sempit
Hidup sebelum mati
 
Bukak sekolah nanti saya harap tak banyak subjek yang fail..
Dan saya harap saya akan gelak bila tengok result result saya,
Sebab saya dah agak macamana result yang akan keluar..
Bukan menangis..

Semoga ukhuwwah kita terus berkekalan. Amin..

Salam alaikum ;)

No comments:

Post a Comment