"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Wednesday, May 2, 2012

......

Kebelakangan ni..
Banyak benda yang berlaku.. Terlalu banyak..
Masalah & ujian.. Bertimbun!

Saya tahu, Allah nak uji saya
nak suruh saya belajar jadi seorang yang 
kuat, penyabar, bukan lemah..

Dan baru tadi,
setelah saya balik kampung, tenangkan fikiran..
Saya terjumpa sesuatu.. yang buat saya syak sesuatu
Saya tak tahu apa yang dia tengah buat
Saya tak tahu apa tujuan dia. Saya keliru..
Kalau betul andaian saya.. Habis, selama ni..
Cuma lakonan? Palsu..? Pura pura?

Tapi saya cuba untuk selesaikan benda tu
saya akan cuba buat buat dia tak pernah buat pun benda tu
Dan saya akan cuba perbaiki masalah ni

Kadang kadang, melupakan kejahatan seseorang tu 
dan melupakan kebaikan kita kepada orang lain
itu membahagiakan :)

Saya cuba bersangka baik..
Saya tengah cuba..







Diuji..
Itu tandanya Allah sayang :)


No comments:

Post a Comment