"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Monday, December 12, 2011

Jamuan Akhir Tahun Banat Nineteen96

Assalamualaikum,
hmm. rase malas nak cerita lah pulak. Cerita sikit sikit jelah eh? hehe
Time ni best. Jumpa kawan. Rindu gila kat diorang :D Dalam perancangan sepatutnya start pukul 9 dan habis time Zohor. Tapi ramai yang tak sampai lagi so kitorang yang ada ni prepare makanan dulu. Ada yang buat sushi. Saya dengan Aqilah potong oren dengan epal.  Tak lama lepas tu ramai yang dah sampai. Time makan tu kan, Min termakan Epal tu sekali dengan pelekat dia! hahaha. Tak, tapi tu Aqilah punya kerja. Dia tak buang pelekat tu. Saya dah buang. Kesian dia. hahaha. Time makan tu bising kot. Tapi best lah walaupon tak ramai sangat yang datang.

Lepas makan, Min, Maya, Syirah, Dila dengan Ummu tak silap pegi taman permainan. Saya nak ikut tapi time tengah panas lagipun perut dah penuh. Tak larat nak jalan jauh jauh. haha. Tau tak, diorang pegi cari taman punyalah jauh, padahal kat tepi rumah Fana je. hahaha. Saya pon mula mula sampai tak nampak taman tu. Tak perasan. Mungkin sebab ade pokok kot. Ntah laa. Tu yang pelik tu, kat fb Fana tulis tepi taman. haha.

Lepas makan kitorang tengok TV. Ade yang dah balek. Nashua sampai lambat sikit time kitorang dah habes makan sebab die kene mengaji sampai pukul 11 tak silap. Lepastu dia sesat nak cari rumah Fana. Sian dia. haha. Time Nashua datang semua macam serbu die. Patu Wany siap peluk die lagi. haha. yang bestnya dapat naik kereta yang Nashua drive. haha. Patu ingatkan nak naik motor sekali dengan Dila tapi dia dah balek. Tapi takpelah sebab sebelum ni dah pernah naik motor dah pon. haha. Tapi tumpang orang lah, takde lah naik sendiri. hee.

Ramai jugak yang balik petang. Hari tu makanan belambak gila. Takde satu pon yang habes. Kitorang siap tapau lagi bawak balek rumah. haha. Oh ya, yang sushi tu saya try makan. Okay la. Tapi seaweed dia je saya tak suka. Saya suka pon sebab diorang buat pakai resepi diorang sendiri. hehe. Tapi at least better daripada sushi yang sebelum ni saya cuba.


Ketam untuk buat sushi~ tak menjadi bentuk dia sebab bukak plastik dia. haha


Kucing Fana. Comel gilaaaaaaaaaaa! Tapi yang peliknye kucing ni suka sangat golek golek atas jalan tar tuh. Kucing lain pon. haha <3


Bii jalan sorang sorang. Sian die. Jahat betul kitorang. hehe. Time ni saya naik basikal dengan Min. Kitorang pegi kedai beli gula~


Makanan~ :D


Tengok tu. Aqilah potong oren pakai pisau mainan sebab tu la tak terpotong buah tu dari tadi xD  Saya potong pakai parang. Sekali potong terus terbelah 6 bahagian. hahaha. Menipulah tu. Takdelah. Maen maen je kitorang potong pakai pisau betullah. haha x)


Prepare air oren :)


The making of sushi~ 





Sushi sebelum kene potong. Nampak macam lemang pon ada jugak. haha

Inti sushi ; nasi + timun + ketam + seaweed (tu je kot)




Caramel Alin

Sushi


Kek coklat. Sepatutnye kek ini untuk birthday Kauthar semalam. Tapi die tak datang pulak. Syirah bawak :)


Satey daging & ayam. Fana order 200 batang kot. mula mula die nak order 240. Serious 200 batang ni pon ade lebih banyak gila sebab yang datang dalam 17 orang je kot daripada 60 lebih. 










Ummu tengok TV sorang sorang. Khusyuk gila. haha


Sushi + kicap




Dila bawak motor


Nashua bawak kereta. Time ni best. Saya naik kereta Nashua sampai dua kali. First sebab Kiera nak ambek barang kat rumah die kejap, lepastu bila nak balek saya tumpang die balek rumah. hehe





2 comments:

  1. haha,aciiii!
    besttt betuulll bce blog awakkk!!!!
    yang paling best sebab ceritaa ana first2 tuu!hahaxD
    aci2..><
    hehexD

    ReplyDelete