"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Wednesday, December 28, 2011

Lonely ?

Assalamualaikum.

Tajuk post saya lonely bukan sebab saya lonely. Pendiam tak semestinya lonely kan? Tapi sebab saya nak tekankan kat sini (hamek kau -,-) bahawa kalau kita lonely, tak ada kawan sejenis.. tak bermakna kita boleh cari kawan yang berlainan jantina pulak.. mentang mentanglah time masuk alam remaja ni perempuan dan lelaki ni macam magnet. senang attracted dengan orang yang berlainan jantina.. SERIOUSLY, tak ada kawan BUKAN tiket untuk kita menjadikan orang yang tak sama jantina dengan kita sebagai kawan berbual, bersembang, bermain, study group.. kawan rapat apatah lagi.

Kalau macam tu bukan ke lebih baik kalau kita tak ada kawan langsung? kan? daripada kita dapat dosa. 

+kawan + dosa / -kawan +pahala

mana satu korang nak?

Sedar tak, kalau kita mesej dan chatting pun, benda tu still berdosa dan boleh bawa kepada fitnah. Mak saya kata zaman sekarang ni kat mana mana pun boleh berdua duaan, even guna internet sekali pun sebab time kita chat dengan 'orang tu' guna internet bukan ke kita bercakap berdua dengan orang tu.. Still berdua kan? Jadi, renung renungkanlah.. Wassalam


p/s : sorry emosional sikit. maaf kalau ada yang terasa, especially kawan kawan saya. serious, benda ni bukan pasal korang.. pasal orang lain.

2 comments:

  1. jap,tak faham..mean girl n men laa ye ??

    ReplyDelete
  2. ana tak faham apa nti cakap. hehe. terangkan sket. heee :D

    ReplyDelete