"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Saturday, December 24, 2011

Super Duper Dad !

Assalamualaikum,

Haritu birthday ayah saya, (yeah, post lambat lagi. hahaha) He is sooooooooooooooooooooooooooooooooooo super duper dad! Sebab saya kata dia super duper dad ;

1. Dia bekerja keras untuk nak sara kitorang. Dah la adik beradik saya ramai gila. Kesian sangat. Dia selalu takde kat rumah. Sekejap fly sana, fly sini.. (see, i told you he is superb! he can fly! hahaha. joking) Tapi fly dalam Malaysia je. Sampai ada sekali tu setiap dua minggu sekali je kot dia balik. Walaupun satu dua hari je balik rumah, tapi dia tetap balik. Kalau dia tak balik alamatnya berbulan bulan lah tak jumpa. 

2. Dia boleh fly.. hahaha. joking. Setiap kali bila dia ada masa lapang dia akan gunakan untuk bawak kitorang jalan jalan pegi sana sini untuk menggembirakan kitorang. Walaupun dia tengah penat sekalipun waktu tu. Dah la dia asyik kene bagi talk sambil berdiri berjam jam. Kesian gila.

3. Apa yang kitorang nak, kalau mampu dia belikan. Adik adik kat rumah tu dah la suka mintak macam macam.

4. Dia selamatkan nyawa adik saya! Haritu time xrek, saya balek rumah. Sampai sampai mak, ayah and 3 orang adik saya takde. Diorang pergi mandi sungai. Tiba tiba kakak saya kata adik saya hampir mati lemas! Tapi Alhamdulillah ayah saya sempat selamatkan. Ayah saya kata air tu dalam sangat. Sampai paras leher orang dewasa kot tak silap. Kalau adik saya dah tenggelam mesti susah nak selamatkan. Adik saya kata waktu dia tenggelam tu mula mula dia struggle nak timbul, lepas tu dia macam rasa tengah mimpi, tiba tiba ada orang selamatkan.. Haisyh, dia ni pun jenis kalau mandi sungai suka pergi jauh jauh, nak tangkap ikan la, udang la. Kalau bawak balik tak pernah bertahan. Tak sampai sehari dah mati. Haa, ayah saya selamatkan dia sampai phone dia rosak sebab masuk air. Terpaksa dia beli phone baru. Serious, tak boleh bayangkan kalau ayah saya takde masa tu.. Tak boleh bayangkan kalau adik saya dah takde.. :(

5. Ayah saya memang seorang yang super duper awesome dad! hahaha

6. Sebab dia ada thousands of reason yang menjadikan dia super duper awesome dad! Terlalu banyak, takkan habis kalau nak tulis kat sini. hee

Oh, lupa. Saya nak wish sebenarnya. (Walaupun dia tak baca post ni) Happy birthday, pa. Semoga panjang umur. Semoga dirahmati Allah selalu. Semoga termasuk dalam golongan ahli syurga. Terima kasih untuk segala galanya. Saya tak mampu nak balas jasa dia. Terlalu banyak jasa dia. Terlalu banyak pengorbanan yang dia lakukan untuk kami :')

Thank you Allah for giving me a dad, a super duper dad, a cool dad, a loving dad, a caring dad.. and the best dad i ever had :)


Salam Alaik :)

No comments:

Post a Comment