"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Saturday, June 23, 2012

Old Friend

Azan Isyak baru berkumandang sebentar tadi.
Sedang aku memakai kain solat, tiba tiba telefon rumahku berdering
'kring kring!'
Tiba tiba suara abangku yang sememangnya duduk di tepi telefon itu kedengaran memanggil namaku.
Kusangka Aqilah, rupanya bukan.

"Hello..?"
"Hello. Aseeyah" 
Macam ku kenal suara tu. Macam suara Husna..
"Ni siapa ni?"
"Mahirah"
"Mahirah?!" 
Rasa macam nak menjerit je waktu tu. Tapi tak boleh, nanti kene marah. hehe
"Ha'ah. Eh, rumah nti kat mana?" 
0.o
"Kenapa?"
"Ana kat kedai makan depan rumah nti ni"
"Eh?! Buat apa kat sana?"
"Makan lah"
"Ooh. Eh, datang lah sini"
"Tak nak lah. Malu"
"Eh takpelah. Nti tunggu kat luar rumah ana. Nak bagi benda"
"Okay"

Tukar baju. Telefon rumah berdering lagi. Aku berlari mendapatkan telefon.

"Hello?"
"Haa, ana dah ada kat depan rumah nti ni. Kot"
"Oooh, okay okay. Jap. Tengah nak tukar baju"

Masuk bilik. Tengok kat tingkap bilik.
Lari lari turun tangga. Ambik kunci rumah. Bukak pintu pagar.

Banyak benda kitorang bual. Tapi takdelah lama sangat. Sebab dia nak makan actually. Hehe
Oh, dan saya bagi hadiah birthday dia tahun lepas. Okay, lambat gila bagi~~

So, kesimpulannya.. Saya rindu sangat kat diaa. Lama gila tak jumpa. Dan, oh.. Tanpa disangka sangka.. Saya dah tinggi~ :O  Nampak macam saya lagi tinggi je dari dia. hehehe. Dan, dia kirim salam kat korang semua yang kenal dia :)

Ooh, dia kata dia dah dapat lesen motor.. Dan saya suruh dia datang rumah saya naik motor nanti. heheh. Dah lama tak naik motor~ Tapi naik motor serious menakutkan+best. hehe. Saya harap kita dapat berkumpul lagi macam dulu. Pergi keluar sama sama :D

Sampai sekarang saya asyik tersenyum jee :D

Eh, ayat kat atas tu macam novel tak? hahaha.
Okay lah, bye.
Assalamualaikum :D

No comments:

Post a Comment