"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Monday, October 15, 2012

One Thing


"Dah lama ana nak bagitau benda ni.. Cuma tunggu masa je.."

That. Seriously curious. or. Curiosly serious. haha..
Bila dia kata macam tu, saya cuma senyum. Tak tahu apa yang nak diberitahu. Tak tahu apa lagi yang tertinggal, yang diri ini belum mengetahuinya. Tak tahu apa yang disembunyikan sekian lama. & tak tahu sama ada ia akan menyakitkan, melukakan atau.. entah lah. Saya cuma tunggu dan akan tunggu bila dia nak bagitau perkara tu. Tapi kalau benda tu menyakitkan, saya harap janganlah bagitau waktu waktu macam ni. Musim exam. Lagipun sekarang ni saya tengah berserabut fikir pasal exam. Tension sangat tau tak? Takpelah, at least satu hari nanti saya akan tau jugak kan..? Dan yang penting, saya takkan tanya pasal benda tu buat masa sekarang. Saya tak tau apa lagi yang akan jadi lepas ni. Yang pasti sekarang benda tu memang masih lagi menyakitkan hati, tapi pasal orang tu. Serious dah tak kisah langsung, cuma sakit hati je. Dan yang menambahkan masam di muka setiap hari adalah sebab sakit hati dengan benda lain pulak + sakit hati tengok anda tu yang bergembira, bergelak ketawa dengan orang lain. Ingat orang tak ada perasaan ke apa? Sebenarnya, salah saya jugak.. Terlalu lama membisu.  


:')

No comments:

Post a Comment