"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Sunday, October 28, 2012

Senyum Hingga Ke Telinga

Assalamualaikum :)

hehe. Harini ialah hari yang bersejarah dalam family saya :)  Nak tau apa? jeng jeng jeng... Abang saya kahwin! hehehe. Alhamdulillah pagi tadi dua pasangan pengantin telah selamat diijab kabulkan. Satu, abang saya, Abu Bakr & kak 'Atifah. Pasangan kedua, Kak Syakirah & Abang Zulkarnain :)  Kak Syakirah dengan Kak 'Atifah ni adik beradik. Kiranya kahwin serentak lah. Majlis belah kitorang dengan pengantin perempuan pun sekali tadi lepas akad nikah :)  Alhamdulillah. Syukur tak terhingga. Time akad nikah tu terharu, rasa nak nangis pun ada. (Ceh, padahal orang tak lafazkan lagi dah terharu. haha :P)  Lepas tu bila dah habis tu tengok diorang solat kat kawasan yang tertutup. Menghendap eheh :P  Part kawan dia tangkap gambar time tu tak boleh tahan. Ada ke semua pakat tangkap gambar sorok sorok dari celah celah tu. haha. Lepastu memang lawak lah. Nampak sangat kekok. Tapi tu yang sweeeeeeeeeeeeeet sangat tu! Sebab tu la orang kata bercinta lepas nikah lagi indah kan? :)  hmm. Lepas ni Abu dah takde dah. Tinggallah 8 of the siblings at home~ Dah la kalau hari hari biasa pun saya je lah adik beradik yang paling tua yang setia di rumah. huhu. Tak sangka kot secepat macam ni.

Anyway, hari yang memenatkan dan amat membahagiakan :)
Saya sangat gembira dapat kakak ipar, yeay!
Nanti time diorang dating nak kacau daun lah, bak kata Pakcik Nazri a.k.a. ayah Basitah.
hehehe. Next post, tunggu nest week eh? Post raya haji pun tak kesampaian nak post. Terlalu busy sampai tak sempat nak study pon. Besok Math & Tajwid. hmm. Saya akan cuba study apa yang mampu, eheh. Lagipun ustaz Hafiz pun ada kot time kenduri tu. Ustaz mesti faham kan~ hehehe. Chiayyok!


Do the best nineteenth96s' :D
Salam alaikum.

No comments:

Post a Comment