"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Tuesday, April 17, 2012

16 April 2012

Semalam..
Hari paling sedih dalam hidup saya. 16 April, saya benci tarikh tu, walaupun tu birthday Aisyah Rashid dan harini birthday adik saya, Ayesha. Sorry Aisyah. Dari bangun sampai nak tidur. Saya tak ceria macam biasa

Saya datang sekolah lambat lagi. Adik lelaki saya macam biasa lah. Gerak macam haritu tak sekolah. Padahal dah lambat. Relax je. Dan sikap lelaki yang terlalu cool macam tu yang saya tak suka. Terlalu cooooool. Cool kalau kene pada tempat takpelah jugak, ini tak. Orang marah pun tetap macam tu. Ingat cool le tu? -,-  Sampai sekolah lambat, tapi takde lah lambat sangat.

Habis perhimpunan, saya jumpa dia. Saya suruh dia jangan bagitau time tu. Sebab saya tau, kalau saya bad mood sangat, sepanjang hari saya macam tu. Semua kerja tak menjadi. (ye ke? hmm) Lagi lah kalau bab bab benda tu. Lagi lagi petang nanti ada tahfiz. Nak menghafal macam biasa pun susah, kalau ada problem lagilah susah.

Masuk kelas, nampak *** ***. Ingatkan datang rupanya tak

Subjek first Math. Time ust mengajar mata padang whiteboard, fikiran.... melayang~ Tak boleh fokus. Asyik fikir pasal benda tu je sepanjang hari. Subjek lain pun, apa yang cikgu cikgu ajar macam tak masuk. Nampak je macam fokus padahal fikir benda lain

Rehat kedua, saya tanya dia ***** **** *** ****? Dia kata susah nak bagitau sebab takut saya sedih. Lepastu dia bagitau kelas je, ***** ***** ****. Lepastu saya kata ***** ***** ****. Dia senyap..

Bila nak masuk kelas balik, saya terfikir ***** ***** ****** ***. Lepastu saya bagitau ******. Mungkin betul sebab dia kata susah nak bagitau pakai phone

Lepastu dalam kelas. Saya macam sedih gila. Kecewa. Nasib baiklah *** *** ******. Saya rasa macam nak baling je *** ***. Dalam kelas tu, saya ter********... sikit. Saya ***** ***! Saya rasa macam selama ni **** ************. Selama ni mesti **** **** ******* **. Dah la dalam ramai ramai orang **** **** ****, *** *** ***** **** ****** **** **** **** ***! Dan dia lah satu satunya ***** **** **** **** **** ****** **** **** ********

Sebelum ni, saya ingat dia cuma main main je. dan saja nak kenekan saya. Tapi bila dia cakap macam tu..

Lepastu bila habis kelas, saya termenung lagi sambil tengok kat gelanggang. Ditemani background music..


'Aku yang lemah tanpa mu...'
-cover by Aqilah-


Lepastu turun pergi bilik gerakan.. ada meeting XPDC. Habis meeting, pergi tahfiz.

Time kat tahfiz, nasib baiklah ustazah tak marah sebab tak cukup page.. Time tu hujan lebat.. alam sekelliling saya macam faham faham je saya tengah sedih.. Waktu dalam kelas, mesti orang fikir saya menangis sebab saya selsema. Padahal tak, tapi memang saya nak menangis pun...

Lepas tahfiz, naik atas ambik beg. Nampak *** ***. **** ****  *** ****** ** *** *** **

Lepastu saya turun pergi 4 Imad. Min dengan  Bii tengah kemas kelas. Baguslah diorang, tapi kesian diorang, kelas diorang selalu dapat kelas paling tak bersih setiap minggu. Padahal diorang rajin kemas kelas. Kelas diorang dah cat warna hijau... Lepastu ada Fatin, Fathimah dengan Yobi tengah sembang sembang pasal apa ntah, tiba tiba Bio, lepastu tu mutasi lah, albino lah...

Lepastu Yobi, Fathimah dengan Fatin balik. Maya pulak datang. Saya pulak baca buku PSV~

Diorang ni terlalu rajin mengemas sampai dah lambat dah. Pukul 7, saya turun. Sampai bawah terus belok kanan, pergi vending machine. Saya perlukan air panas~ Sebelum beli tu nampak kereta Bii. Bila saya nak pergi depan, nampak Min dengan Maya baru nak turun. sampai kat depan, kereta Bii dah takde. Banat sekolah menengah tinggal sorang je, Sakinah.. tapi bukan kak Sakinah! tu kawan Djah.. Ramai dah balik.. Sakinah pandang saya dengan muka pelik. Saya tanya dia..

"Djah dah balik eh?"
"Dah. Tadi dia cari akak.."
"Dah balik?!"

Kene tinggal T.T  Yes, bagus. Terus saya menggelabah cari duit syiling. saya pergi mintak kat banat sekolah rendah, budak budak tahap 1..

"Ada duit syiling tak?"
"Ada.. 50 sen"
"Pinjam boleh? Nanti akak ganti balik"
"Tak boleh.. ada satu je"

-,-  Orang nak balik lah.. macamana ni.. *pergi tanya banat lain pulak*

"Ada duit syiling tak?"
"Ada, 10 sen je"
"Alaaa, hmm. Pinjam boleh? Nanti akak ganti balik.."
"Nah.."

Time dia nak bagi tu saya nampak ada lagi 10 sen.. err, tu ada lagi tuuu. Tak pun saya salah tengok kut. Lantak lah.. Time nak pergi call, tiba tiba nampak Min dengan Maya on the way nak keluar pagar A. Saya lari anak.. Saya fikir, 'Takkan nak menjerit kut. jauh tu..'. Lepastu saya pergi kat sebelah benteng tempat kereta Min.. Saya panggil Min. Maya dengan Min pusing, diorang babai.. Saya macam 'aaaaaa... ana bukan nak babai...'. Lepastu saya bagitau yang saya kene tinggal. Saya mintak duit syiling.. Lepastu Min bagi.. Dia bagi RM1.10! Banyak nye.. Rasanye tu mak dia yang bagi.. Thank you Min, nanti ana ganti balik. Saya terus pergi call. Dan reaction Umi...

"Hah!? Tertinggal, macamana boleh tertinggal?"

Saya pun bagitaulah yang saya tunggu kawan kat atas.. dan tertinggal... hehehe

Saya duduk kat pondok sambil minum air tadi, tawar..... -,-  Lepastu saya sembang sembang dengan kawan Djah.. Tak lama lepas tu, dia balik.. Banat tinggal saya sorang, banin ada beberapa.. Time tu tiba tiba azan.. rasanya dah 7.30 sebab biasanya azan maghrib lebih kurang 7.30. Lepastu baru kereta sampai.. Patutlah lama, rupa rupanya kat greenwood jam. Sampai rumah pukul 8 macam tu

Saya dah biasa dah balik lewat macam ni. Dulu dulu time sekolah rendah banyak kali jugak balik time maghrib nak dekat Isyak.. tapi tu pun nasib baiklah ada kakak & abang saya sekali. Yang paling menakutkan sekali time darjah 1. Dekat sekolah tu tinggal saya sorang je. Dah gelap dah.. Dah la hujan. Lepas tu Pak Guard pujuk.. Lepastu ada anak kawan ayah saya keluar dari kereta dan bawak saya pergi rumah diorang. Pastu ayah saya ambik..

Balik rumah, takde orang nak dengar cerita, takde orang tau saya sedih, takde orang kisah.. Saya ulang alik dalam rumah tu tak tau nak buat apa.. homework? takde mood nak buat dan tak tahu pun macamana nak buat

Pukul 12 kut, saya tidur.. Malam tu saya tak makan langsung! Last makan time makan tengahari. Kalau makan pun, makan gula gula je. Biasanya lepas habis tahfiz mesti perut saya berbunyi, tapi tak.. Benda tu buat selera makan saya hilang.. Saya tidur tak lena.. makan... tak makan pun.. Bila saya tidur, saya rasa tenang. bangun je daripada tidur, terus teringat benda tu..

Malam malam, saya rasa nak demam. Dan hari ni, saya tak datang sekolah.. Pening kepala.. Dan saya tak rasa lapar lagi.. Tadi saya makan sikit je. Tu pun bila dengar umi sebut nasi goreng

Apa apa pun, thank you Aqilah sebab pujuk saya, buat saya ketawa, nasihat saya.. dan jugak jadi background music.. haha. Saya menghargai perbuatan awak tu. Orang lain pun, yang buat saya happy. Walaupun saya happy sekejap je, time tu je.. Tapi at least saya tak muram je. Dah la 24 hari lagi... hmm

No comments:

Post a Comment