"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Monday, April 2, 2012

Kosong :o


Saya.tension.dengan.fizik.kimia.math.add math.
 
S E R I O U S !


macam seronok je kalau dapat menjerit macam ni. hahah xD

setiap kali berhadapan dengan empat empat subjek ni saya rasa down
rasa betapa teruknya saya
betapa tak pandainya saya
betapa.. sedihnya saya

dulu, bila first first ambik pakej ni,
saya cuba untuk tak berfikiran negatif
walaupun saya tau hakikatnya kimia dan fizik adalah subjek yang susah
sama jugak macam math dan add math
saya benci kira kira
dan saya benci segala galanya pasal math
termasuk fizik dan kimia
sebab dua dua tu macam kembar siam math dann add math
ada formula, banyak kene kira kira
saya benci! benci sangat sangat.

walaupun waktu PMR saya dapat A untuk math (akhirnya)
tapi tu nasib je
lagipun mesti sebab graf menurun
hakikatnya saya memang lemah mathemathic
dari dulu lagi
tak pernah dapat A
paling tinggi pun B

dan sekarang, saya selalu tension bila nak buat homework subjek subjek tu
saya rasa macam saya sorang je yang tak faham dalam kelas tu
macam saya je yang lambat pick-up
setiap kali cikgu mengajar tak sah kalau dahi tak berkerut

sekarang tak macam dulu
awal tahun dulu saya selalu cuba untuk sentiasa fikir positif
"alaaah, fizik dengan kimia ni kena hafal formula je pun"
tapi, saya gagal

sekarang saya mula nak membenci subjek subjek tu
math dengan add math jangan cakap laa
dari dulu saya tak suka
tapi bila dah dapat buat, saya happy
empat empat subjek ni semuanya kene perah otak..
fikir, fikir, fikir..
saya bukan Jimmy Neutron lah.. huh

betul apa yang cikgu cikgu semua cakap,
time form 4 ni,
tak sama dengan dunia menengah rendah
kita semua start daripada kosong balik

PMR punya result tu takde apanya pun kalau nak dibandingkan dengan SPM
hakikatnya sekarang,
saya yang dapat result PMR cemerlang pun gagal untuk faham apa yang cikgu ajar
result ujian baru ni pun, average je.
empat empat subjek tuu,
markah menyedihkan.
tapi kimia, saya agak berpuas hati sebab saya rasa saya dah berusaha
dan sebab soalan yang masuk agak senang
sebab baru belajar bahagian yang senang
sekarang dah mula pening~
fizik, teruk..
walaupun ada satu page tu saya yakin semua yang saya jawab tu betul,
tapi salah jugak..
55% fail dan 45% lulus fizik kelas cikgu Azizan
tapi cikgu kata tu benda biasa

tu baru 4 subjek,
nasib baik saya tak ambik pakej 2
kalau tak memang saya akan menangis
belajar akaun tu
campur akaun,
dah kira 5 subjek kira kira
memang saya menagis punyalah, gerenti!

mesti korang pelik kan, kenapa saya tak tension dengan bio?
sebab bio tu senang gilaaaaa, serious!
bio cuma kene hafal je
pakej 1 susah sebab kimia dengan fizik, bukan bio~
antara tiga tiga subjek ni,





saya paling suka bio,

dan markah ujian paling tinggi antara tiga tiga tu pun,
bio, lepastu kimia dan fizik
fizik paling banyak kira kira.. (saya benciii -,-)

dalam banyak banyak pakej,
mesti budak budak PSV yang paling bahagia hidup kan?
betul tak?
yelah, diorang mana ada pening pening nak belajar benda baru
senang je, meluukis, mewarna~
macam budak budak, seronok gila~
background music *dunia ini terasa di syurgaaaaaaaaaa*
tiba tiba. hahah
 dah lama tak melukis, huh..
lepastu belajar pulak subjek sains dengan ekonomi.. eh?
ke perdagangan..? apa beza.. alaaah, sama je..

 keep calm~~~~~~~~~~ macamana nak keep calm? huh

sains tu sangat sangatt lah senang tahu tak...
takde pecahan kimia, fizik..
sebab sains mainly pasal bio~
kehidupan~
kira kira sikit je..
cuma kene ingat ingat dan ingat.
dia senang sebab banyak gambar~
dan benda tu sesuatu yyang amazing bila tengok
rasa macam 'Subhanallah' hebatnyaaa.
dan sesuatu yang buat kita rasa curios nak tahu..
tapi kimia best, main meletup meletup!
rasanya bahagian tu jelah yang best dalam kimia~
hahah.

nak tahu tak,
sebenarnya saya tengah tulis ni
dalam keadaan homework tak siap lagi..
homework tak siap lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Ya Allah, boleh lagi
nak buat cemana,
takde sesiapa nak ajar
tension tahu tak? -,-
dah la busy memanjang~
huh..
bila nak buat homework, takde sesiapa nak ajar,
mana homework nak siap..
:'(

takpelah, mesti ada hikmahnya kan..
Allah takkan membebani seseorang melainkan sesuai dengan kemampuannya
Jadi, saya kene percaya saya boleh atasi benda ni sebenarnya
dan sebenarnya, lari daripada maslah takkan membantu
tapii menambahkan lagi masalah
saya selalu lari dari masalah, selalu :/
orang kata ;
believe what you want to see before you can see it..
huh, saya akan mencuba~

usaha tangga kejayaan
Allah takkan mengubah nasib sesuatu kaum selagi dia tidak mengubah nasibnya sendiri
Kalau saya asyik mengeluh je tanpa usaha,
apa guna?
duhhh, apalah. pandai sangat.
tahu pun.
heheh. Lepas ni saya kene usaha.
Do the best, let Allah settle the rest~
usaha, doa dan tawakkal,
baru menjadi..
hayyaaa, apalah Aseeyah ni.
haha.

kalau takde ujian, bukan hidup namanya.
sedangkan nikmat tu pun adalah ujian.
sepanjang masa manusia diuji
lagi dekat seseorang tu dengan Allah,
lagi banyak dia akan diuji
doakan saya, dan insyaAllah saya akan doakan korang jugak :/

Salam alaik~ peace :D

No comments:

Post a Comment