"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Sunday, April 22, 2012

Ujian

Saya ingatkan, 
bila saya dah settlekan masalah tu dengan dia, 
Semuanya dah selesai..
Tapi, saya salah..
Benda tu cuma menyelesaikan separuh daripada masalah saya
Ada lagi separuh, yang perlu diselesaikan..


Minta maaf, sebab post saya kebelakangan ni asyik 
sedih je, emo melebih.. Sorry..


Maaf jugak sebab menyusahkan korang semua,
sampai korang terpaksa pujuk saya,
buat korang risau, buat korang menangis,
korbankan masa korang semata mata untuk pujuk saya,
selesaikan masalah saya, bagi saya semangat, dengar cerita saya..
maaf sangat sangat..


dan terima kasih jugak sebab sudi dengar luahan saya,
pujuk saya, bagi semangat, habiskan masa untuk saya..


Saya tahu, saya ni teruk..
saya tak patut buat macam ni..
sebab benda kecik je, 
saya menangis..


walaupun hati saya sangat sakit,
sakit teramat sangat,
tapi saya tak patut buat macam ni kan..
dia bukan lah segala galanya
betul apa yang korang cakap,
ramai lagi orang kat luar sana
bukan ada dia sorang je


saya kene bangun balik,
dan mulakan dunia baru
'Dunia TANPA dia'


hidup kan memang macam ni,
kalau nak hidup,
kita kene bersedia untuk lalui benda benda yang menyakitkan


so, saya akan berusaha untuk lupakan semua benda tu..
saya tak boleh macam ni dah,
benda kecik je pun
saya kene kuat..


dulu, saya yang selalu kata 

'Semua benda ada hikmahnya'

tapi sekarang, saya macam tak boleh terima semua benda tu
saya dah nampak apa yang Allah nak tunjuk pada saya,


lagiipun bukan ke,

Allah bagi ujian supaya saya jadi lebih kuat, bukannya lemah :')


exam pun dah dekat,
saya kene kawal diri..


Bagi saya masa lagi untuk kuatkan diri saya
dan lupakan segala galanya, boleh? 

#PrayForMe :')

No comments:

Post a Comment