"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Friday, April 6, 2012

Hikmah

Baru saya tahu.
Sebenarnya ada udang di sebalik batu~
Ada hikmah di sebalik benda tu~
Fuyyyyyyyyo! Saya dah pantai berpantun! lol :P
hahaha. Saya memang tak reti buat pantun pun.
hehe.

baru saya sedar,
kenapa saya di'takdirkan' untuk sekelas dengan ***** ***** **** dan ***** ****.
rupa-rupanya sebab Allah nak tunjukkan sesuatu kat saya.
Sesuatu yang kalau saya tak sekelas dengan diorang, saya takkan nampak benda tu.
baru sekarang saya sedar, dan baru sekarang saya nampak diri diorang yang sebenarnya.
yang sebenarnya..... 0.o?  err, agaklah. hehe.
sebenarnya diorang tak macam yang saya sangka.
tulah, asyik bersangka sangka je..

memang patut pun saya sekelas dengan diorang..
supaya saya kenal diorang dan tak buat tindakan melulu tanpa siasat dulu..
kadang kadang orang tu nampak macam baik gilaaaa, tapi bila dah kenal dia. biasa biasa je sebenarnya. ada kekurangan jugak. lagipun mana ada orang perfect kat dunia ni. kalau ada tu, errr. bukan manusia kot. hahah
tak pun salah planet.

conclusion ; jangan terlalu mudah judge orang a.k.a. Don't Judge A Book By It's Cover~

Salam alaik ;)

No comments:

Post a Comment