"Perumpamaan orang yang mengingat(berzikir kepada) Rabbnya dengan yang tidak mengingat Rabbnya adalah seperti orang yang hidup dengan orang yang mati" (HR Al-Bukhari)

Saturday, April 14, 2012

Tears

















Tahun ni,
dah banyak kali saya menangis
terlalu banyak
dan terlalu banyak ujian yang saya hadapi
kat rumah, kat sekolah..
padahal baru je awal tahun..
setiap hari ada je masalah

lemahnya saya
sombongnya saya,
bila ada masalah,
nangis sorang sorang,
menjerit, meraung dalam bilik
bukan nak mengadu
saya jarang mengadu masalah saya
sebab saya tau,
bukan semua orang ada masa untuk kita
lagipun saya tak nak menyusahkan orang


tapi Allah kan ada?
Dia sentiasa menunggu hamba hambaNya
untuk datang mengadu,
menangis, merintih,
Tak kisah banyak mana pun kita mengadu
sebesar mana pun masalah kita
selama mana kita nak mengadu,
Allah sentiasa ada untuk mendengar
Malah, Dia sendiri yang menyuruh kita mengadu padaNya
Allah tu Maha Mendengar
Maha Pengampun
Maha Penyayang














Lagipun mesti ada hikmahnya
Semua ujian tu akan mematangkan manusia
Lagi lagi saya yang tak matang ni
Semua orang mesti nak kan Pelangi kan?
Tapi Pelangi takkan terhasil tanpa hujan

Bila Allah turunkan hujan
Kita tercari cari mana matahari
Rupa rupanya Allah nak hadiahkan kita Pelangi! :')


Dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang :')

No comments:

Post a Comment